Verwarring

Verwarring.
Ik vind het heel passend bij deze tijd, je verward voelen, je leeg voelen, je onzeker voelen, en vooral twijfel….
Ging jij ook op zoek naar wie het wel zou weten, maar had die persoon wel gelijk? Was dat dan de werkelijkheid of waarheid of had hij dit ook maar bedacht of ergens gelezen op een platform zonder verdere onderbouwing. Uiteindelijk kwam je geen steek verder en zakte je verder weg. Je ging je wat depressief voelen, niet meer weten wat leuk was, geen energie om wat aan te pakken.

Hier een aantal herkenbare kenmerken van verward zijn:
Ervaart een wirwar aan tegenstrijdige gevoelens of gedachten
Heeft een sterke twijfel over hoe het nu allemaal verder moet
Staat in sterke tweestrijd bij eventueel te maken keuzes
Voelt zich onzeker over de ene keuze maar kan zich net zo onzeker voelen bij de andere keuze. Voelt zich onthutst of ontzet over bepaalde gebeurtenissen. Is uit het veld geslagen

Wat is dat eigenlijk, je verward voelen.
Meestal komt het door gebeurtenissen die een behoorlijke impact op je hebben. Dat hebben we misschien allemaal meegemaakt en we zitten er nog middenin. Alleen al de verstoring van behoeften en het opgelegd krijgen van vele regels. Je niet meer vrij voelen, niet kunnen doen wat je altijd deed. Niets was normaal, terwijl het nu “normaal” moet worden?
Er werd aan onze behoefte van zekerheid getornd, dat bracht de twijfels op gang. We wisten, en soms nog, ook even niet meer wat te doen.
Er werd aan onze behoefte van waardering en erkenning getornd, we voelden ons onbelangrijk, we konden maar niet begrijpen wat er aan de gang is. Is het wel de werkelijkheid?

Ik heb het niet anders beleefd, heb er zelf veel over gelezen wat er aan de hand was (is). Wat nu mijn advies is, dat is om niet tegen verwarring te vechten of strijden. Het versterkt de gedachte alleen 
maar. Een ander advies is, ook niet gaan ontkennen, niet net doen alsof het er niet is.

Wat kun je dan wel doen? Gewoon vertellen aan iemand hoe je jezelf voelt. Het bespreekbaar maken van je gevoelens is essentieel wanneer je je verward voelt. Open en eerlijk vertellen wat je bezig houdt, het is niet raar en totaal onbelangrijk wat een ander ervan vindt. Je bent welkom voor coaching binnen of een coaching wandeling buiten, bij mooi weer. Vanaf maandag 11 mei is de praktijk weer open. Ook een combinatie coaching/massage is weer mogelijk.

Kortom, er mee blijven zitten is niet de oplossing, zoals jullie weten heb ik altijd een luisterend oor. 
Andreas.

We mogen open op 11 mei.

Ik hoop als eerste dat het jullie goed gaat, nog gezond zijn en langzaam weer op gang komen net als ik. Er is veel gebeurd op vele vlakken, we zijn onszelf tegen gekomen, er is veel gediscussieerd, meningen gegeven en er was vooral onduidelijkheid en onrust.

De mooiste regel uit de toespraak van de koning op 4 mei vond ik:
“Niet normaal maken wat niet normaal is”

Daarom ga ik vanaf volgende week mijn schouders weer onder Kaya massages en coaching en More Bodywork zetten. Na hier en daar wat vrijwilligers werk gedaan te hebben is het tijd om weer te starten en “normaal” aan het werk te zijn. Dus tijd voor een nieuwsbrief met uitleg hoe nu verder.
We mogen open, maar wel met wat voorwaarden*****
Zakelijk.
Zoals jullie wellicht al vernomen kan/mag ik mijn werk hervatten vanaf 11 mei. Dit alleen met een aantal voorwaarden en maatregelen. Het advies is om alleen afspraken met mensen te maken waarvan we met vrij grote zekerheid weten dat ze gezond zijn. En dat ze niet vallen onder de risicogroepen zoals gedefinieerd door het RIVM. Dit betekent dat ik ook gelijk weer dicht kan, sommige voorwaarden zijn onhaalbaar, ik kan geen 1,5 meter afstand houden. Dus is iedereen welkom en vooraf gaan we samen overleggen hoe we een afspraak ingaan.Mijn voorwaarden.Jij hebt geen bekende ziekte verschijnselen, bij twijfel annuleren, en is gratis.
Jij kiest voor een tafel of futon matras massage bij het maken van je afspraak.
Ik heb geen ziekte verschijnselen.
Ik ben mij bewust van de 1,5 meter samenleving.
Ik probeer de RIVM-richtlijnen zoveel mogelijk te volgen.
Ik volg het protocol aangereikt door de massage vakorganisaties.
Alle beschermingsmiddelen zijn aanwezig, we starten met een intake.
Alle hygiënische maatregelen worden gevolgd aangegeven via het RIVM.
Alle extra voorwaarden en regels zijn te lezen op mijn website. 
Persoonlijk.
Het zijn veel regels, ik besef dat heel goed. Ik kan ( en wil ) geen enkel risico nemen om er nonchalant mee om te gaan. Zoals jullie allemaal weten zijn we er nog niet, daarnaast worden er flinke boetes uitgedeeld. Na 7 weken niet gewerkt te hebben, wordt het tijd om er weer voor jullie te zijn.

Hoe de toekomst er uitgaat zien blijft nog even onzeker. Workshops en de mannenavonden mogen voorlopig toch nog niet. Ik zal voor de workshops op zoek gaan naar nieuwe locaties. Nieuwe kansen, nieuwe uitdagingen!

Ik hoop jullie snel weer te mogen ontmoeten, vind je het spannend om weer aangeraakt te worden of een coaching gesprek aan te gaan? Dat vind ik natuurlijk ook, ik moet ook weer opstarten, vertrouwen in mijn werk krijgen. Ik probeer in alle veiligheid en vertrouwen je weer heerlijk te laten ontspannen.

Heb je vooraf nog vragen, wensen of wil je mij graag eerst spreken voordat je een afspraak maakt, dat kan natuurlijk altijd. Wil je nu direct al een afspraak inboeken, mijn agenda is leeg vanaf 11 mei.
Wees welkom!
Andreas

Nieuwe regels tot 19 mei 2020

Alle maatregelen die nu gelden tegen de verspreiding van het coronavirus worden verlengd tot en met dinsdag 19 mei. Dat heeft premier Rutte gezegd op een persconferentie na het crisisberaad tussen de meest betrokken ministers.

Ook het dringende advies om 1,5 meter afstand van elkaar te houden en zo veel mogelijk thuis te blijven, blijft van kracht. Het uitoefenen van contactberoepen, zoals kappers en masseurs, blijft verboden.

Als iedereen zich houdt aan het verbod en de maatregelen is de crisis het snelst voorbij. Het is niet eerlijk een ondernemer die het al moeilijk heeft en twijfel heeft voor de toekomst van zijn zaak te vragen om de regels te overtreden.

Corona angst

Corona angst…

Nieuwe normaal… 
Anderhalve meter samenleving…. 
Anderhalve meter economie….

Corona angst…

Hoe nu verder en vooral in de toekomst. Het is niet meer dan logisch dat de corona-epidemie angst oproept. Door een angstreactie in gang te zetten, probeert ons brein ons veilig te houden. In dit geval weerhoudt angst ons ervan om de adviezen van deskundigen in de wind te slaan en elkaar op te zoeken.

Maar angst kan ons ook enorm in de weg zitten. Want wat heb je eraan als je ’s nachts wakker ligt of zelfs in paniek raakt? Het is vaak dus beter om te proberen om angsten in te tomen.

Onverwacht is eng

Onverwachte situaties zoals de corona-uitbraak roepen bij veel mensen angst op, zegt angstexpert Roanne van Voorst. ‘Je weet dan nog niet precies wat er gaat gebeuren of wat je moet doen en daar houdt het brein niet van.

Je brein wil namelijk kunnen voorspellen hoe je moet reageren om fysiek of geestelijk veilig te blijven en probeert onverwachte, spannende situaties daarom doorgaans te vermijden.’

Een beetje bang

Als je een beetje tot gemiddeld angstig bent over het coronavirus, kun je jezelf nog vrij eenvoudig kalmeren. Bijvoorbeeld door jezelf voor te houden dat de meeste mensen niet ernstig ziek worden van corona. En dat de kans dus heel groot is dat je er weer bovenop komt, mocht je ziek worden. En dat je gelukkig in een land woont met goede zorgvoorzieningen.

Houd je wat betreft de informatievoorziening vooral bij de officiële bronnen, zodat je niet kunt worden meegesleept in de angst van anderen. En laat je vooral afleiden door alle mooie, goede, leuke en grappige dingen die er gelukkig ook nog zijn.

Zo ga je om met paniek over de coronacrisis

Tijdens een paniekaanval heb je een teveel aan adrenaline en andere stresshormonen in je lichaam. Dat verlaag je door in beweging te komen: ga wandelen, spring op en neer of zwaai met je armen. Bovendien moet je brein zich concentreren op de beweging, en heeft dus minder energie over voor je angst.

Focus op je adem. Door diep en rustig adem te halen, kalmeer je het zenuwstelsel en laat je het voelen dat de kust veilig is. Leg je hand op je buik, adem in en blaas je buik op als een ballon.

Verbreed je blik. Paniek kan letterlijk tot een tunnelvisie leiden. Merk je dat dit zo is, probeer dan eens je blik weidser te maken. Kijk zo ver mogelijk opzij, zonder dat je je hoofd of pupillen beweegt. Je blijft gewoon recht naar voren kijken en merkt tegelijkertijd op wat je uiterst rechts en links van je kunt zien.

Zeg het hardop. Niets laten merken terwijl het koude zweet op je rug staat, maakt de paniek langduriger en intenser. Zeg het daarom hardop als je bang bent, het liefst tegen iemand die je vertrouwt. Vaak helpt dat al een beetje. (bron:Psychologie)

Wees welkom, ik hoop snel weer live maar nu nog even online.

Stress ontladende oefeningen via Skype

Stress ontladende oefeningen met More Bodywork.

In deze tijd van onzekerheid, angst en dagelijks maar weer aanpassen aan de situatie. Dat doet wat met ons lichaam, ineens thuis moeten zitten of werken, alleen of met je partner of gezin. Dit gaat ook nog even duren voordat deze intelligent lock down er af gaat.

De verwachting is dat er veel meer mensen met stress of zelfs in een burn-out terecht komen. Dat kunnen we misschien voorkomen, maar hoe?

Stress ontladende oefeningen, dit is wat ik je kan aanbieden en een van de mogelijkheden om je dagelijkse stress en spanning van je af te schudden/trillen. Het is een zelfhulp-methode die je altijd thuis kunt doen om je dagelijkse stress, onrust en angst van je af te schudden/trillen. Je brengt zo je lichaam weer terug in de nodige rust en kalmte.

De methode is ervoor om je lichaam weer te leren dat schudden/trillen en dus ontladen mag, het is geen teken van zwakte. Dat is wat er nu vaak gezegd wordt over trillen, dit idee moet even uit je systeem.

Wil je deze zelfhulpmethode zelf ook leren? Ik kan je in 4 keer een uur per week online via Skype deze zelfhulp-methode leren. Deze 4 uur is ervoor om samen met mij de oefeningen te doen, deze zijn ervoor om je lichaam langzaam in deze relax mode te laten komen. Als je eenmaal zelf kunt ontladen en makkelijk kunt  schudden/trillen dan zijn deze oefeningen niet meer nodig. Je kunt dan direct tegen de muur of op een yogamat beginnen met schudden/trillen en zo weer in de rust en kalmte komen waar je lichaam zo om vraagt. 

In deze 4 online lessen, leg ik je ook veel uit, ik neem je mee door de oefeningen om deze zelfhulp-methode eigen te maken.

Per post stuur ik je na de eerste online les het gratis instructie/uitleg boekje toe, deze staat vol met foto’s van de oefeningen en uitleg over de methode.

Deze zelfhulp-methode kost € 180,- inclusief boekje, en mocht je na de 4 lessen een extra 5e les nodig hebben, dan is deze gratis. 

Ik ben de hele week beschikbaar. Meer informatie is op te vragen via: info@morebodywork.nl

Online ben ik er wel voor je.

Hallo,

More Bodywork blijft voorlopig gesloten, dat zal niet veranderen.

Om iedereen op 1,5 meter afstand te houden valt in mijn branche een beetje moeilijk te handhaven.

Natuurlijk ben ik online wel beschikbaar, misschien heb je wel de behoefte om even te Skypen of met Zoom een gesprek of wat coaching of gewoon een babbeltje te maken.

Of je hier wat voor mijn spaarpot over hebt, dat laat ik aan jezelf over. In ieder geval ben ik online als je dat wilt.

Sterkte want we komen er allemaal sterker uit, nieuwe ideeën, nieuwe inzichten over de samenleving en de wereld.

Zorg goed voor elkaar.

More Bodywork is gesloten

Ik hoop voor iedereen dat het corona virus niet teveel klachten, overlast, financiële schade of wat dan ook met zich mee brengt. Ik weet nu ook dat een aantal van mijn klanten positief getest zijn met het virus. Ik wens jullie alle sterkte en beterschap.

Daarom de volgende, voor mij, ingrijpende beslissing die ik vandaag genomen heb. Vanaf donderdag 19-3-2020 is mijn praktijk gesloten, voorlopig t/m maandag 6 april.

Er zijn een aantal redenen om deze beslissing te nemen. Het risico van het virus overdragen of doorgeven werd met de dag groter. En masseren zonder aanraken gaat toch wat lastig. Inmiddels was mijn agenda al bijna leeg en de paar laatste afspraken die nog stonden daar heb ik persoonlijk contact met de klanten gezocht. 

Mijn werk bestaat uit volle aandacht geven aan de klant, ik merkte dat het mij niet meer lukte om de sessies aan te bieden zoals die jullie van mij gewend 

Zorg goed voor elkaar

De schaal van Kinsey

De schaal van Kinsey

Maar ja, hoe meet je dat, als je geaardheid niet zo ‘straight’ is? Daar heeft Alfred Kinsey (1894-1956) een oplossing voor bedacht. Deze seksuoloog was in zijn tijd ver vooruit, toen hij in de jaren veertig van het idee afstapte dat je óf hetero, óf homo kan zijn. Hij ontwikkelde een schaal met zes opties, waarop alle variaties tussen hetero en homo te vinden zijn. Een ‘0’ is 100% hetero, een ‘6’ is 100% homo. Een ‘3’ is hetzelfde als biseksueel. De ondervraagde Britten moesten voor het onderzoek zelf aangeven waar zij zich op de schaal plaatsen.